Nov 21

Η εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες του “επιχειρείν” και της “καινοτομίας” αποτελούν σημαντικό εφόδιο για την υποστήριξη και την ενίσχυση της ανάπτυξης στην Ευρώπη. Διεθνώς, λειτουργούν πολλές πρωτοβουλίες σε θεσμικό και μη- επίπεδο, που στοχεύουν στο να κατανοήσουν οι μαθητές τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν όταν προσπαθήσουν να “στήσουν” μια νέα εταιρία.

Το έργο StartUp_EU (http://startup-eu.net/) έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να κινητοποιήσει τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υιοθετώντας την “έξαψη” και τη δημιουργική καινοτομικότητα που απαιτεί η εγκαθίδρυση μιας νέας επιχείρησης. Στο πλαίσιο του έργου θα αναπτυχθεί ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που θα στοχεύει στην ανάπτυξη επιχειρησιακών δεξιοτήτων μέσω μια τεχνολογικής πλατφόρμας του Web2.0 . Μέσω αυτού, και με τη βοήθεια των κατάλληλων video και άλλων εφοδίων, οι μαθητές θα αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες προκειμένου να είναι σε θέση να εκπονήσουν επιχειρηματικά και διαφημιστικά πλάνα, αλλά και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους στο ευρύ κοινό γενικότερα, και στους μελλοντικούς πελάτες τους ειδικότερα.

Στο πλαίσιο του έργου θα διεξαχθεί και ένας διαγωνισμός με αντικείμενο την αξιολόγησης της ποιότητας των επιχειρησιακών πλάνων που έχουν αναπτυχθεί.
.
Ιστοσελίδα έργου: http://startup-eu.net/
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Start_Up-EU-Be-a-high-Tech-Entrepreneur/121892404574378

 

 

Nov 05

Το ήδη προ ετών άρθρο του Ηλ. Κικίλια, σήμερα Διοικητή του ΟΑΕΔ, περιγράφει με επιστημονική πληρότητα τις αλλαγές στον κοινωνικό ιστό στην Ελλάδα και τις προ πολλού απαραίτητες μεταβολές στις κοινωνικές πολιτικές. Οι οποίες θα μπορούσαν, διαφορετικά, να εισφέρουν και στην αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, την κοινωνική κινητικότητα και την αναμόχλευση του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας.

Κείμενο για προβληματισμό και επαναπροσέγγιση στα ακόμη ανοικτά, ενόψει της κρίσης, θέματα.

Διαβάστε το άρθρο.

Ν.Ι.Κ.

Tagged with:
Nov 05

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Ο χαρακτηρισμός του τεχνοκράτη αντανακλά την προσδοκώμενη από τους περισσότερους συμπολίτες μας προσέγγισή σας στα θέματα της παιδείας… διαβάστε περισσότερα

Nov 05

Στις κρίσιμες ώρες που η ελληνική κοινωνία περνά, βιώνει μια επίπονη ή και επώδυνη διαδικασία αλλαγής της σχέσης της με τη “γνώση”. Όπως η τελευταία πραγματώνεται ως διαδικασία αλλαγής στάσεων, στερεοτύπων, αξιακών πλαισίων αλλά και αντιλήψεων σχετικά με τα “μονοπάτια” ανάπτυξης, ατομικής και συλλογικής, μα και του τρόπου που η μάθηση και η εργασία πραγματώνονται και “συνδιαλέγονται”.

Με απλά λόγια, η ελληνική κοινωνία τώρα αντιλαμβάνεται, με σπασμούς, ότι δεν είναι πλέον “μόνη” της ή και “μοναδική” στον κόσμο. Και ότι τα διακυβευόμενα στη χώρα δεν αφορούν μόνον τους πολίτες της αλλά και πολίτες άλλων, όμορων κοινωνιών και ακόμη και άλλων συμφερόντων. Ότι η ελληνική κοινωνία, και οι επιμέρους ομάδες της, δεν έχουν να “διαπραγματευθούν”, να συνδιαλαγούν μόνον με το ελληνικό κράτος, με τις διάφορες εκφάνσεις του – πολιτική ηγεσία, δημόσια διοίκηση, σύστημα εκπαίδευσης, υγείας κ.α. -, αλλά και με άλλους “εμπλεκόμενους”, σε ευρωπαϊκό και διεθνές συχνά επίπεδο. Επίσης, η ελληνική κοινωνία αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σκληρή πραγματικότητα ότι η σχέση εκπαίδευσης και συμμετοχής στο κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι προσλαμβάνει, αφού πια τα “συστήματα” είναι διαπερατά και συγκοινωνούντα (οι τέως “εθνικές” αγορές εργασίας ομογενοποιούνται και τα “εθνικά προστατευόμενα” εκπαιδευτικά συστήματα χάνουν τη “στεγανότητά” τους), ουσιαστικές διαστάσεις, μια και δεν μπορείς, ανεξάρτητα ουσιαστικών προσόντων, να “δηλώνεις” ότι “ασκείς κάποιο επάγγελμα” ή και να “προστατεύεσαι” στο κλειστό σύστημα του δημόσιου τομέα. Και τέλος, να αντιλαμβάνεται ότι η μάθηση των παιδιών και των νέων είναι πολύ σημαντική για μια μακροπρόθεσμα βιώσιμη πορεία ανάπτυξης των ίδιων και της κοινωνίας συνολικά, όπως επίσης ότι η ανάπτυξη της ικανότητας των ατόμων να μαθαίνουν δια βίου συνιστά σπουδαία υπόθεση, που πρέπει να διακυβευθεί το ταχύτερο. Μήπως και έτσι η πολιτική αποκτήσει παιδεία και η παιδεία αποκτήσει πολιτικό – εννοώ αναπτυξιακό, κοινωνικό – περιεχόμενο.

Σχετικά με αυτήν την ραγδαία μεταβαλλόμενη σχέση, μεταξύ της ελληνικής κοινωνίας, της πολιτικής και της μάθησης, ρίξτε μια ματιά στο συνημμένο άρθρο Παιδεία και Πολιτική.

Tagged with:
Nov 05

Challenging times, whereby schooling is becoming the incubator of changing the learning paradigm, in the lifelong learning perspective, actually supporting an unlearning process as it regards the marginalization of the currently (20th century) dominant approaches and practice of producing and sharing knowledge.

I would really like to share ideas with anybody interested in the way that change is happening as it regards the impact that school education has on our understanding of life, work and the society.
And I would love to make these ideas a convincing story to share with the Open Classroom Conference participants, in Athens, on October 27-29, 2011.
Dr Nikitas Kastis

Tagged with:
Nov 05

Το κείμενο παρουσιάζει την κοινή συνιστώσα του προβληματισμού ενός αριθμού Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων σχετικά με την πορεία εξέλιξης των συστημάτων τυπικής εκπαίδευσης, και ειδικά της σχολικής, στον κοινό Ευρωπαϊκό χώρο. Ενδιαφέρουσα πτυχή του προβληματισμού συνιστά η ανάδειξη του κινδύνου της συνεχούς υποβάθμισης σε ένα καθεστώς απαξίωσης της σχολικής εκπαίδευσης, σε σχέση με τις κοινωνικές εξελίξεις.

Ο κίνδυνος μιας υφέρπουσας αλλά διαρκώς ενισχυόμενης τάσης διαμόρφωσης νέων “προλεταριάτων” του πνεύματος και κοινωνικών διακρίσεων είναι πια στην “πόρτα” μας, ενδεχομένως τον έχουμε ήδη στο “σπίτι” μας!

Νικήτας Καστής

Tagged with:
Nov 05

Η δράση Learnovation προτείνει κείμενα σχετικά με την εξέλιξη της προσέγγισης για τα θέματα των Νέων Τεχνολογιών, της Καινοτομίας και της Μάθησης, την πρόοδο του διαλόγου στην Ελλάδα, ενόψει και των προτεραιοτήτων που υιοθετούνται για το τρέχον Ευρωπαϊκό Έτος για τη Δημιουργικότητα και Καινοτομία 2009:

Tagged with:
Nov 05

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008, 10:00 – 13:30
Αθήνα, Ίδρυμα Ευγενίδου

Η Συνάντηση διοργανώθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Διαλόγου για τη Μάθηση και την Καινοτομία, από το πρόγραμμα δράσης Learnovation  και εντάσεται σε σειρά παρόμοιων συναντήσεων, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, που πραγματοποιούνται ενόψει του Ευρωπαϊκού Έτους Δημιουργικότητας και Καινοτομίας 2009. Οι συναντήσεις αυτές υπηρετούν την ανταλλαγή απόψεων και τη διαμόρφωση εκτιμήσεων, για τις προτεραιότητες στην αναζήτηση λύσεων προόδου και αναβάθμισης των εκπαιδευτικών συστημάτων, στο ευρωπαϊκό και το ελληνικό περιβάλλον, στις δύο συσχετιζόμενες διαστάσεις, της
•    Καινοτομίας και της Ποιότητας στο εκπαιδευτικό έργο και της
•    Μάθησης, ως μοχλού Καινοτομίας στην Κοινωνία.

Continue reading »

Tagged with:
Nov 05

Η Δράση Learnovation υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και φιλοδοξεί να τεκμηριώσει και να υποστηρίξει τον διάλογο για τις πολιτικές και τις πρακτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στα Κράτη Μέλη, για τα θέματα της Καινοτομίας, της Δια βίου Μάθησης και του ρόλου των νέων Ψηφιακών Τεχνολογιών. Πληροφορίες για τη Δράση και την πορεία υλοποίησης, ως επίσης και για τη δυνατότητα συμμετοχής στον διάλογο αυτόν μπορούν να βρεθούν στη διαδικτυακή δ/νση
http://www.elearningeuropa.info/learnovation
Στην ιστοσελίδα αυτήν θα βρείτε κείμενα σχετικά με την εξέλιξη της προσέγγισης για τα θέματα των Νέων Τεχνολογιών, της Καινοτομίας και της Μάθησης, την πρόοδο του διαλόγου στην Ελλάδα, ενόψει και των προτεραιοτήτων που υιοθετούνται για το τρέχον Ευρωπαϊκό Έτος για τη Δημιουργικότητα και Καινοτομία 2009 καθώς και τη δυνατότητα συμμετοχής κάθε ενδιαφερόμενου σε αυτόν τον διάλογο με στόχο
•    την κατανόηση της σχέσης Εκπαίδευσης, Τεχνολογιών και Καινοτομίας και των εξελικτικών μεταβολών στα συστήματα εκπαίδευσης – τυπικής και άτυπης –,
•    την από κοινού αντίληψη των κινδύνων και των προκλήσεων για πολιτικές στην εκπαίδευση και δια βίου μάθηση, που θα απαντούν στις νέες μορφές αποκλεισμού, μη πρόσβασης στις ευκαιρίες μάθησης κ.λπ. και
•    τη συμβολή στη διαμόρφωση προτεραιοτήτων για μιαν Ευρωπαϊκή απάντηση στις ως άνω πολιτικές για την επόμενη δεκαετία.
Σχετικό υλικό προβληματισμού και προτάσεις συνεργασίας με τη Δράση Learnovation βρίσκονται στις ιστοσελίδες της (1ης) Συνάντησης Εμπειρογνωμόνων.

Τα αποτελέσματα πλέον της ολοκληρωθείσης Δράσης (Ευρωπαϊκής συνεργασίας) Learnovation βρίσκεται στο “Learnovation Stakeholders Roundtable”.

Tagged with:

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο